Hoppa till innehåll

Linda Thelenius karriär som ångrare

29 januari, 2012

Linda Thelenius tycks leva ett ganska trevligt och fridfullt liv idag. Hon verkar ha haft det lite svårt att hitta sin grej och hon har försökt sen Big Brother 2003 att bli känd på alla möjliga sätt. För att sen byta mediaprofil och ångra sig i diverse tidningar ungefär två-tre gånger om året. En del kallar henne en mediakåt B-kändis. Men. Jag tycker att det är tidningarna som är jäklit fantasilösa som ringer upp henne och säger ”Tja, Linda. Vi har lite tunt i tidningen imorrn. Skulle inte du kunna ställa upp igen på en lite nedstämd bild där du ångrar ditt tidigare liv? Så kan du väl nämna Big Brother så vi får med nån lite snaskigare bild också när du var blond?” Och Linda ba ”Alltså, jag har lite mycket här, min tvååring har maginfluensa och jag försöker laga en säkring som har gått i huset, och bilen ska in på besiktning…” och journalisten ba ”Äh, men vi kör samma artikel som förra gången, jag bara nämner att du är hemmafru nu för tiden och gullar med ungen, det blir bra!”.

2 kommentarer leave one →
  1. Peter permalink
    30 januari, 2012 00:12

    Men du är ju väldigt intressant själv, må jag säga?! Du kanske äntligen får ett par träffar nu när du använt hennes namn iaf, haha!
    Tycker snarare DU är lite kåt på att synas, men tyvärr misslyckats med detta…varför annars interaktivt profilera sig?? Bara en undran..

    • 30 januari, 2012 10:19

      Hej Peter.
      Jag tror du missförstod mig. Jag tycker inte att Linda är mediakåt. Jag skrev att ”en del tycker hon är det”. Jag tycker tidningarna visar upp en ganska platt bild av henne. Jag ville få fram att många tror nog att kändisar ringer upp tidningarna varje dag för att försöka synas. Men det kan ju faktiskt vara precis tvärtom. Att det är tidningarna som ringer stup i ett och skriver saker som inte är sanna.

      Och om jag är kåt på att synas….ja då hade jag nog tagit till mycket grövre och kommersiellare grepp än att ha en blogg som skriver mest om dokumentärer på P1. Så jag håller med dig. Jag misslyckas.

      Tack för din reaktion och ha det bra!

Lämna en kommentar